Belépés

Regisztráció

Kérjük, adja meg szerződése megkötésekor rögzített email-címét. A regisztrációt csak az email-címhez tartozó, aktív szerződés esetén tudjuk engedélyezni.
Pannon Safe
Pannon Safe
Blog > Vállalkozói biztosítás > 3 tipp, hogy a céged ne stresszfaktor legyen, hanem kiteljesedés

3 tipp, hogy a céged ne stresszfaktor legyen, hanem kiteljesedés

Abban talán egyetérthetünk, hogy a vállalkozói lét egyfajta légypapírként lebeg a magyar - sőt, talán a világ minden táján élő - szakemberek előtt. A tipikus alkalmazotti lét helyett sokan inkább a maguk urai lennének. Ez az életmód és pénzkereseti forma azonban nem fenékig tejfel, ellentétben azzal, ahogyan sokan tálalják. Vállalkozóként számtalan olyan buktatóval és nehézséggel kell megbirkóznod, amelyekkel alkalmazottak nem találkoznak. Hogy könnyítsünk a helyzeteden, adunk néhány tippet, amivel könnyebben veheted a vállalkozói akadályokat.

Életvezetési tanácsok helyett pénzügyi és biztosítási tippek

A közeljövőben tervezzük egy olyan cikk megírását, amelyben egy kicsit a mélyére ásunk annak, hogyan befolyásolja a vállalkozói lét a mindennapjaidat. Átvesszük, hogy mit jelent pontosan a menedzserbetegség, az életed milyen területeire van hatással, és hogyan védekezhetsz ellene. Ez azonban nem az a cikk.

Úgy gondoljuk, ahhoz, hogy mentálisan erős vállalkozó lehess, aki a legtöbb esetben jó üzleti (és magánéleti) döntéseket hoz, egy olyan biztos alapra van szükséged, amely jelentős stresszmennyiséget vesz le a válladról. Ezt követően foglalkozhatunk ezen létállapot fenntartásával és állandósításával.

Ahhoz, hogy a vállalkozásod és ezzel együtt vállalkozói identitástudatod stabil alapokra helyeződjön, elsődleges fontosságú a megfelelő mértékű alaptőke, valamint az, hogy a szóban forgó alaptőkét biztonságban tudd. Emellett pedig kiemelt fontosságú a vállalkozói tevékenységet következményeinek ismerete, és az ezekre való alapos felkészülés.

Valamennyien tisztában vagyunk azzal, hogy a különféle óvintézkedések, megtakarítások és biztosítások pénzügyi terveink megvalósítására, üzleti kockázataink csökkentésére, illetve vállalkozói tevékenységünk stabilizálására irányulnak. De azzal vajon hányan vagyunk tisztában, hogy a több tucat biztosítási forma közül melyek a legalkalmasabbak vállalkozásunk céljainak elérésében? Erre a kérdésre keressük a választ aktuális cikkünkben.


1. Ne hírnév alapján biztosítót

Biztosan tapasztaltad már, hogy a világgazdaságban a hírnévnek külön értéke van. Ha valamit többen ismernek, szükségszerűen drágább is. Gondolj bármelyik világmárkára, és a legtöbb esetben beigazolódik ez a feltételezés.

Előfordult már veled olyan, hogy a boltok polcairól levettél egy drágább és egy olcsóbb terméket, majd összehasonlítva ezek összetevőit, azt tapasztaltad, hogy nincs különbség a két termék között? Hasonlóképpen működik ez a biztosítási piacon is.

Mielőtt azonban arra gondolnál, hogy semmibe vesszük a márkaismertség üzenetét, el kell mondanunk, hogy a fenti állításunk nem jelenti azt, hogy az ismertebb biztosító cégek tényszerűen csak drágábbak, mint az árban alattuk elhelyezkedő versenytársak. Pusztán arra szeretnénk felhívni a figyelmed, hogy hatalmas hibát követsz el, ha kizárólag ismertségi alapon hozol döntést.


2. Gondolkodj úgy, mint egy szupermarketben

Maradjunk a fenti bevásárlós példánál. Tegyük fel, hogy egy biztosítási szupermarket polcai előtt állsz, és a vállalkozásod számára legelőnyösebb termék kiválasztásán ügyködsz. Már alapvetően annak a meghatározása sem egyszerű, hogy mely részlegen keresgélj, hiszen alapos pénzügyi és biztosítási tudás nélkül igen nehéz meghatározni, hogy melyikre van szükséged az alábbiak közül:

  • általános felelősségbiztosítás;
  • géptörés-biztosítás;
  • küldöttrablás-biztosítás;
  • munkahelyi-balesetbiztosítás;
  • szakmai felelősségbiztosítás;
  • szállítmánybiztosítás termékfelelősség-biztosítás;
  • üzemszünet-biztosítás;
  • esetleg minden kockázatra kiterjedő (all risk) biztosítás.

Ilyen esetekben kétféleképpen növelheted annak esélyét, hogy jó döntést hozol - azaz, jó részlegre mész nézelődni. Az első, hogy amgad olvasol utána ezeknek, és sem időt, sem energiát nem sajnálva “kitanulod” a szakmát, a második pedig az, hogy szakértői segítséget kérsz.

Azzal azonban még továbbra sem vagy kint az erdőből, hogy megtaláltad azt a részleget, amelyből a céged profitálhat. Itt jön ugyanis képbe a biztosítási piacon versenyző cégek ajánlatainak szelektálása.

Ha nem akarunk szakítani a biztosítási szupermarket példájával (és miért is akarnánk?), akkor arra van szükséged, hogy egyenként minden a részlegen található szimpatikus és hasznos terméket a kezedbe veszel, megfordítasz, és összehasonlítod a csomagolás hátoldalán található összetevőket, valamint figyelmeztetéseket.

Ebben az esetben nemcsak azt kell figyelembe venned, hogy a felhasznált alapanyagok milyen minőségben képviseltetik magukat az adott biztosítási termékben, hanem azt is, hogy neked egyáltalán szükséged van-e az összes alapanyagra.

Ha például reggelente tápanyagkiegészítőket szedsz, amelyek tartalmaznak vasat, magnéziumot, illetve B-vitamint, akkor felesleges nagyobb összegért olyan L-carnitine készítményt venned, amelyben ezek megtalálhatók, hiszen a szervezeted ekkora mértékben nem hasznosítja őket. Hasonlóképpen működik ez a biztosítási termékek esetében is. A leggyakoribb ezzel kapcsolatos hiba a túlbiztosítás, amelyről akkor beszélhetünk, a biztosítási összeg magasabb, mint a tényleges érték.

Ezt többféleképpen is elképzelhetjük. Előfordulnak olyan esetek, amikor a cégvezető a tényleges értéken felüli összegre biztosítja vállalkozását - vagy annak eszközparkját, vagy olyan biztosítási csomagokat igényel, amelyek egy része az ő esetében nem is érvényesíthetők, ő mégis fizet ezekért a szolgáltatásokért.


3. Köss a céged tevékenységi körének megfelelő felelősségbiztosítást

Egy vállalkozó nemcsak a saját munkájáért tartozik felelősséggel, hanem ügyfeleiért és munkavállalóiért is neki kell tartania a hátát. Figyelembe kell vennie, hogy a tevékenységéből adódóan milyen kockázati tényezők veszélyeztetik azokat, akik valamilyen formában kapcsolatba lépnek a cégével, használják vagy értékesítik annak termékeit, illetve szolgáltatásait.

Gondolunk itt például azokra a kártérítése követelésekre, amelyeket a biztosítottal munkaviszonyban (közalkalmazotti, szolgálati, közszolgálati, kormányzati szolgálati jogviszonyban, közérdekű önkéntes jogviszonyban) álló személyek munkabalesete miatt és címén a biztosítottal szemben támasztanak, és a magyar jog szerint felelősséggel tartozik.

Hogy egy kicsit közérthetőbb legyen a dolog, vegyünk egy példát a mindennapokból. Céged növényvédő szereket árusít, és ehhez a munkához megfelelő szakmai ismerettel rendelkező, kompetens munkavállalót alkalmazol, aki az egyik vevő kiszolgálása közben véletlenül a pult alatt kifolyt növényvédő szerbe nyúl. Másnapra a mérgezés súlyos tünetei alakultak ki nála.

Ebben az esetben a munkáltatónak kell helytállnia, kivéve ha Munkáltatói felelősségbiztosítással rendelkezik. A tevékenységi biztosítás esetén az általános felelősségbiztosítási feltételekben felsorolt eseteken kívül súlyosan gondatlan károkozásnak minősül, így a biztosító a kifizetett kártérítési összeg megtérítését követelheti a biztosítottól, ha például

  • a kár a tevékenységre vonatkozó egészségügyi, egészségvédelmi előírások megszegése miatt következett be;
  • a kár a biztosított által üzemeltetett épületre vonatkozó építkezési és karbantartási szabályok megszegése miatt következett be.

Hasonló a helyzet, ha egy üzlethelyiség belső tere úgy van kialakítva, hogy a vásárlótér padozatán szinteltolódás tapasztalható, és erre a szinteltolódásra semmilyen tábla nem figyelmeztette a vásárlókat. Egy nézelődő vásárló nem vette észre a lépcsőt, elesett, és csuklótörést szenvedett. Ebben az esetben az üzlethelyiség üzemeltetőjének kell helytállnia, kivéve ha tevékenységi felelősségbiztosítással rendelkezik.

Vagy vegyünk egy harmadik példát: egy üzlethelyiség dolgozói rakodás közben megsértenek egy szabályosan parkoló gépjárművet. Ebben az esetben az üzlethelyiség üzemeltetőjének kell helytállnia, kivéve ha tevékenységi felelősségbiztosítással rendelkezik. Folytathatnánk a sort, de ebből a három példából talán tisztán látható, hogy miért van szüksége egy vállalkozónak felelősségbiztosításra.

Amennyiben tetszett a cikk, oszd meg vállalkozó ismerőseiddel, hogy ők is bebiztosíthassák cégeiket. Ha pedig szeretnéd megosztani a saját tapasztalataidat a témával kapcsolatban, ne habozz megtenni a kommentszekcióban.